Pelleskop-livet

Foppatofflor

Publicerad 2007-03-07 21:08:40 i Allmänt

Igår hade jag det tvivelaktiga  nöjet att tillbringa en stor del av dagen på Det Stora Människosjukhuset. Bara ett par sedan länge inplanerade, icke-invasiva undersökningar, men det tog ju sin lilla tid. Och härmed kan jag meddela att jag har reviderat en Bestämd Åsikt som jag länge har närt: Foppatofflor HAR faktiskt sitt berättigande! För tänk så trist det är med sjukhuspersonal som går och hasar i antingen vita gummi-träskor eller äbbliga gamla Birkenstock - de går visserligen fortfarande och hasar (varför, i allsin dar? Är det nåt slags protest? Och varför kan ingen personal nånsin öppna en dörr manuellt om det finns dörröppnare? Även om de måste vända om och gå fem meter tillbaka för att trycka på öppnaren och dessutom vänta en minut på att dörren skall sega sig upp? Varför?) - var var jag nu då? - jo visst ja, alltså: hasandet blir ju i alla fall litet muntrare med färgglada foppatofflor på. Rosa, gula, blå, gröna - ett par syrror hade till och med bytt med varandra så att den ena hade en ljusgrön vänstertoffla och en rosa högertoffla, och den andra tvärtom. Mina favvofärger! För övrigt kan jag bara rapportera att jag fortfarande inte har sett några läkare som har varit just nåt att vila ögonen på - endera är de i pensionsåldern och mycket fadersaktiga eller också är de yngre och ser ut som galna, otvättade och okammade vetenskapsmän. Hur som helst skulle jag önska att Dr House ville ta sig an mitt fall - så skulle vi äntligen få veta vad felet är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela