Pelleskop-livet

Bästaste bästa aktiveringen

Publicerad 2007-03-09 14:49:24 i Allmänt

Jag förstår inte varför jag anstränger mig med träning, aktiveringsleksaker, uppnosningar osv. - det är uppenbart att hundarnas allra bästa aktivering är att jag åker bort! I tisdags var jag ju på "mitt eget" hospital och idag var jag bort med Ying till hans dito - övriga hundar var denna gång hemma med största lillmatte och hade det så bra, så bra, men attans vad de blir trötta! Alla tre kuranta hundarna sover och snarkar nästan lika högt som Ying, som nästan inte ens hann lägga sig ned innan han somnade (el. somnade om - han blev ju sövd för undersökningen och sedan väckt igen). Med Yingens ögon var det tämligen bra, stygnen får sitta kvar ett par veckor till om de inte trillar av sig själva, och om han inte blir irriterad i ögonen så är allt lugnt. Ta i trä! Hur som helst köpte jag en liten elegabel sele åt honom idag, fodrad med leopardmönstrad fleece. Sen kom jag att tänka på senaste avsnittet av "The Dog Whisperer" där det var ett par som tyckte så synd om sin pomeranian (för att dens kompis hade gått hädan) att de köpte allt möjligt åt den, citat "hon får allt hon vill ha". Och det hon ville ha var små hundtröjor från Louis Vuitton osv. osv. Undar just hur hon förmedlade sin önskelista, de kanske gick till en sån där annan hundpratare. De hade i alla fall redan tagit hunden till en "helbrägdagörare" för att den inte skulle sakna sin kompis... Kanske är jag inte så knäpp i alla fall! Men det där hundviskarprogrammet är fullt av folk som får en att känna sig som helyllehundägare; där var t.ex. familjen som köpte en beagle och höll på att bli galna på att den nosade, eller den präktiga kvinnan som hade en stor argsint rottweiler - hon hade vidtagit de mest extrema åtgärder enligt henne själv, bl.a. promenerade hon med hunden 1,5 km varje dag!! (och vilket tempo sen...) O, så präktig jag känner mig när jag har sett sånt - men det är väl det som är själva tanken med Super-nannyar för både hundar och barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela