Pelleskop-livet

UGG

Publicerad 2007-06-20 11:25:43 i Allmänt

För sisådär en tre, fyra år sen, eller nåt, skulle man ha UGG-boots. Till allt. Överallt. Käcka bilder på kändisar flanerandes i glada Kalifornien iförda nästan ingenting upptill och fårskinnsstövlar nedtill kablades ut. Och nådde även mig. Så såna tänkte jag mig. Men så kom jag till Paris och till en klämmig bod på Champan och provade de eftertraktade fotbeklädnaderna. Och jag såg ut PRÄXIS som Nalle Puh! Så det bidde inget inköp (men jag hittade en bra bokaffär alldeles intill där jag handlade desto mer, så det jämnade ut sig).
I alla fall så har dagsnoteringen för UGG-boots sjunkit högst betänkligt sedan dess och när jag kom över ett alldeles äkta, oanvänt par för mindre än vad Wedins kopior kostade när det begav sig slog jag till, med en liten baktanke - månne UGG är de perfekta innetofflorna? Och japp, det ÄR de! Varma och mjuka och liksom snälla, och man behöver inte byta skodon när man ska springa ut o hämta posten (det är ändå inget vidare modemedvetet grannskap vi härjar i). Perfekta alltså. Fast jag ser fortfarande ut som Nalle Puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela