Pelleskop-livet

Tuben

Publicerad 2007-06-26 00:07:56 i Allmänt

Jag fick ett tips nångång om att använda "hundgodis" i tub vid träning, jag tror att det var mjukost det var tal om då. I dag slogs jag i alla fall plötsligt av denna möjlighet och inköpte en tub kycklingleverpastej, som jag sedan tog fram på kvällningen för att träna Tigger i 4-pinnarsslalom (det skall böjas i tid, ni vet), Ying i fot och Jazz i litet diverse. Detta visade sig vara världens bästa belöningsgodis! Hundarna blev alldeles till sig - Jazz nästan skrattade högt och snodde på kroppen som den värsta JRT - och jag slapp få köttbullegucka under naglarna. Med detta supergodis i kombination med en klicker borde det vara en smal sak att lära Husets Snille (Jazz) att själv följa nummerordningen på agilitybanan, så att jag kan sitta vid ringside och läsa Glamour och svalka mig med nån paraplydrink. (Fast nu ligger Ying här och f*ser MED LJUD!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela