Pelleskop-livet

Nu börjas det

Publicerad 2007-06-01 11:27:35 i Allmänt

Det märks att Tigger börjar bli trött på att vara en småunge som blir hunsad av Jazz - han börjar svara upp ordentligt när Jazz kommer med sitt "mitt, Mitt, MITT!". De låter som strykarkatter bägge två när de sätter igång, och det är inte utan att jag drar undan tårna. Men jag tycker ändå att det är bäst att de får reda ut det där själva, utan att jag lägger mig i. Än så länge är det bara mycket skrik och litet ull, så det är inte så mycket att bry sig om. Men Ying, han är listig som en liten kinagubbe han. När småhundarna tjafsar om sina förbenade benknotor och blir blinda och döva för allt utom varandra - då är det Ying som smyger fram på tysta kattassar och hämtar benet. Samt gömmer det. Ganska ställda blir småhundarna när de är färdiga med sitt gnabb och det är avgjort vem som får ha benet - benet är BORTA! Då får Yingen en särskilt innerlig puss på mulen av mig - vi tycker ungefär lika, Ying och jag.
En annan sak som det är trams om är liggplatser under mitt täcke. Både Tigger och Jazz föredrar att ligga på min högra sida, med huvudet på min axel. Men Jazz är, till skillnad från matte, en orosande som prompt ska upp och härja med småmattarna på morgonen. Icke så Tigger, han lägger sig bekvämt till rätta under täcket, på bästa platsen. Sen kommer Jazz upp igen, studsar med hårda tassar och raka ben på min diafragma och krafsar menande på täcket. Jag lyfter litet och visar att platsen är upptagen, Tigger ligger redan där. Gr-fräs, säger Jazz då, men det har inte längre avsedd effekt. Jag försöker erbjuda honom nån annan mysig plats, t.ex. till vänster, men det går inte alls. Jazz försöker igen med GRRRrrrr-frrrrrässss-xzfptzdststaxzszsdrqw!!! - ingen effekt. Då kryper han in ändå, och lägger sig OVANPÅ Tigger, hopkryllad som en kanelbulle han också. 800 grader varmt blir det ganska omgående under täcket, och det får ju i alla fall till effekt att JAG motvilligt stiger upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela