Pelleskop-livet

Just ja!

Publicerad 2007-06-28 07:43:08 i Allmänt

(Nu börjar det väl gå upp för menigheten precis HUR tråkigt mitt jobb är idag...) Igår tog jag valparna till skogen för att spana efter kantareller. Och sannerligen, sannerligen säger jag Eder - spana behövde man inte! Till slut nästan knep jag ihop öjnene för jag ville inte se fler kantarelluslingar, det var rent ekelhaft! Jag var tvungen att uppmuntra hundarna att trampa och leva rullan i svamparna för att jag skulle slippa plocka fler - för man kan ju inte bara lämna kvar kantarellerna, eller hur? Det var bara gult, gult, gult vart man såg - herr och fru kantarell med alla sina ungar i varje smatt och vrå; hur vore det med litet barnbegränsning, va?! Och det värsta är, att nu blir jag tvungen att gå där och snoka flera gånger i veckan, fast jag för mitt liv inte vill ha fler kantareller. Svart under naglarna och myggäten blir man, och ungarna blir arga för att de måste rensa svamp dagarna i ända, maken bara suckar när han tittar mot köksbänken, och i morse hade jag ett tallbarr i kaffemuggen. En familj i sönderfall, kort sagt. Finns det nåt stöd att få?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela