Pelleskop-livet

Vår i luften!

Publicerad 2007-01-16 21:22:01 i Allmänt

För att undvika gårdagens idiotövningar promenad-wise tog jag idag Ying o Jazz till härvarande hundlekplats där vi träffade två colliegrabbar o en jämthundstid och alla fyrbenta hade det livat värre - Ying var tvungen att få sitt första bad (sen han kom till oss) när vi hade kommit hem - det var gegga både här o där! Och maken till lätt-schamponerad hund har jag aldrig träffat; han är verkligen COOL den valpen. Stod blickstilla i duschen och bara muttrade litet fundersamt för sig själv hela tiden, jag behövde inte ens muta med godis. Efter både lek och bad har han sedan varit en tämligen pömsig grabb återstoden av dagen. Nero fick sig dagens duvning via en långpromenad med 40-meterslina i skogen (jo, för då är han INTE nån lösspringande hund, tji fick ni, vänner av ordning!). Dryga 90 minuter var vi ute, becksvart blev det men vi hade såå trevligt. Skönt att vara på tu man hand ibland. Jag gjorde en sökruta åt honom också, med sju föremål varav två "experiment", nämligen en obegagnad bajspåse och en begagnad (av mig) näsduk. Det gick alldeles klockrent och med stor fröjd. Bara en gång under promenaden stack han fast jag hojade till, men då vände han innan linan blev sträckt - matte blev så glad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela