Pelleskop-livet

Snön ligger vit på taken

Publicerad 2007-01-20 19:24:41 i Allmänt

och på mitt huvud låg den också tätt, tillsammans med istappar i flätan. Snön vräker ned och det var riktigt illustert på kvällpromenaden i skogen. Alldeles ljust fast mörkt, liksom. Jazz tycker inte om en rotvälta alldeles intill spåret men han är duktig och går förbi utan att vrenskas, han bara tittar frågande på mig varje gång. Nero låter sig inte oroas av nånting, just, han bara äter snö - vi lämnar ett tung-spår efter oss! När vi kom hem fick lilla Ying komma ut i trädgården och leka med bara mig - han gillar också att äta snö, och dessutom att vara i den! Rätt många varv pejfnatt blev det. Sen fort in och äta middag - alla hundarna var hungriga för en gångs skull - och nu sovs och snusas det igen. Ibland blir jag (i likhet med dotra) rädd att de är underaktiverade och nästan sliter upp dem (i alla fall de stora hundarna) ur deras pauluner och börjar aktivera dem med förtvivlans mod. Deras blickar då brukar dock få mig att ta mitt förnuft till fånga och låta dem snusa vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela