Pelleskop-livet

Litet om Ying

Publicerad 2007-01-28 14:13:33 i Allmänt

Litet om Ying

Snart kommer en flygande shar-pei att landa på en intet ont anande vapp - vad tror ni att det hände sen? Hur som helst - igår var jag och Ying på unghundskursen, intressant som vanligt. Det kan nog tänkas att vissa tror att Ying inte riktigt är den skarpaste kniven i lådan men si det är just vad han är, det. Däremot tycker han att han är överkvalificerad för "sitt" och "ligg" och "fot" och sånt. Lättlärd är han, men inte så jäkla lättmotiverad. Visst är det gott med köttbullar, men såna får man ändå om man ser söt ut. Annars kan man väl alltid stjäla dem... Jag tror att sociala belöningar passar honom bäst, och då antagligen nåt klurigt. Typ: "sköt dig under hela lydnadspasset nu så ska vi lösa 3:e gradsekvationer hela kvällen sen". För ärligt talat är han bättre än jag på sudoku redan. Man kan visserligen hävda att de flesta är bättre än jag på sudoku, men här snackar vi faktiskt om en kille som är registrerad i Svenska Kennelklubben. Som hund. Konstigt nog, förresten, för jag tror nog inte att han är nån hund, heller. Ett exempel: när jag tränar med en hund (inomhus) får de andra hundarna vara instängda i ett angränsande rum, men bara en grind till "träningsrummet". Visst gnälls det och hoppas litet på alla de icke-tränande, men Ying...! Han GRINAR! "Buhuhähähä, buääääää, öhöööö, uhuuuu..." i det oändliga. Som tur är glömmer han snart sin olycka när det blir hans tur, långsint är han inte.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela