Pelleskop-livet

Klicker

Publicerad 2007-01-11 11:35:46 i Allmänt

Idag har jag börjat "klicka in" Ying - jag har medvetet dröjt litet med det för jag tror att det blev litet för mycket för Nero när han var bebis. Hur som helst, än så länge är vi bara på "klick-godis-klick-godis"-stadiet och det är förstås mycket uppskattat.
Jag har börjat med en ny sorts stanna-övning för de stora hundarna. De ska sitta (till att börja med, sedan ligga, stå osv) och så trycker jag på dem och så fort jag känner att de stelnar i musklerna och gör motstånd så blir det klick och godis. Detta för att få ett "rock solid" kvarstannande. Det ska bli intressant att se hur det fungerar; jag hörde om det i samband med freestyleträning.
För övrigt är det snö och kallt (tja, minus ett par grader) idag, Nero och Ying äter snö och är glada, Jazz och jag huttrar och ser äcklade ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela