Pelleskop-livet

Godnatt, säger hundarna

Publicerad 2007-01-23 22:55:38 i Allmänt

Men inte jag, för jag får slita ett tag till med konstiga ord och vändningar. Idag har Jazz och Nero varit griniga mot varandra - vaktat saker och larvat sig. De är precis som människosyskon ibland. Ying håller sig undan när det hettar till, förståndig kille. Men han verkar inte ta illa vid sig, och det blåser snabbt över. Nero har fått nåt skumt utslag på huvudet som jag måste hålla koll på. Och Jazz hade några "pipplor" bakom ett framben - det KAN bero på snö under selen, men det är bäst att ha ögonen på det i alla fall. Stackars Jazz, han tycker verkligen inte om det här vädret! Konstigt nog har han inget alls emot att stoppa ner hela huvudet och halsen i närmsta snödriva och sniffa, det tycker jag skulle kännas hemskt. Men det är tydligen den delen av honom som är mest klimatbeständig. Det blir bara småpromenader så länge det är så här kallt, vi får köra inomhusaktivering i stället.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2007-01-24 16:08:12

Ja det är ett himla hundväder,eller det är ju det det inte är.
Min Vilda har jätte tunn päls så hon håller på att frysa ihjäl så fort hon sticker ut nosen.
Hon gör det hon ska och rusar in.
Går det bra att ha 3 hanar ihop eller är det mycket gruff?Mina tjejer kan små tjaffsa ibland,inget allvarligt än så länge.
Vilda är väldigt dominant så Ella vet si plats.
Ha det bra / Helena & Prinsessorna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela