Pelleskop-livet

Promenad IV

Publicerad 2007-02-12 19:42:48 i Allmänt

Återstod på programmet en ensamprommis med Jazzen - världens gladaste hund, i synnerhet när han får ha matte för sig själv! Och lyckas matten sen ett par gånger tappa en vante som han måste leta efter och inhämta så är lyckan så gott som fullständig (i synnerhet som man belönas med Frolic). Vi tränade även litet formell inkallning, stanna under gång samt skutt rätt upp i luften - allt gick bra. Och så litet träning på att inte jaga efter cyklar, det tar sig. Det var bara 2 grader kallt idag så lillkillen kunde gå utan täcke eller tröja, det kändes skönt tror jag, även om han inte har nåt emot att vara påklädd. (Till skillnad från Nero som ser ut som jag känner mig om jag har fått på mig strumpbyxor där grenen envisas med att sitta mellan mina knän. Som simhud.) Jazz och Tigger har fått selar från Puppia, de är bra för att trycket sprids över hela framkroppen om de drar. Jazz drar i och för sig inte i kopplet om man går med bara honom, men om nån kråka el. nåt ser retfull ut gör han rysliga ryck ibland, och det kan ju inte vara skönt om man har halsband eller sele med smala band. Nåväl, inkomna efter en timmes frisk luft var det matdags för hundarna igen, återigen var aptiten god, sen dags för valparna att ta en sväng i trädgården igen och nu sover alla som smågrisar. Och jag - ja, jag ska väl jobba litet. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela