Pelleskop-livet

Promenad I

Publicerad 2007-02-12 14:25:58 i Allmänt

En strospromenad med vappisarna i måttligt tempo, lagom för att hinna kolla allt med alla sinnen. Ying lyckades som vanligt göra makramé av oss alla, men nu är jag riktigt knåpig när det gäller att få isär oss igen. En valp i taget fick gå  lös på en gångväg långt från trafik, de skötte sig strålande - höll sig nära mig och kom direkt när jag ropade (godissugna, kan jag tro). Sista snutten av promenaden gick över skolgården som kryllade av rastande barn. Det är otroligt så usla de flesta barn är på att umgår med hundar! De rusar fram, högljutt hojtande, kastar sig uppifrån ner mot hundarna och klappar dem hårdhänt i huvudet. Som tur är tolererar jag inget trams (från barn alltså!) utan fick hyfsad pli på de flesta av dem (fortfarande barnen). Småhundarna var jätteduktiga, när ungarna blev alltför påträngande satte de sig bara intill mig (jag satt på huk) och "tankade" litet trygghet, sen hälsade de igen, t.o.m. Ying som verkligen inte är så begiven på vanligt simpelt folk (han borde heta Snobben). Men jag tycker faktiskt att om nu inte barnens föräldrar kan lära sina ungar hur man beter sig med hundar (vanlig hyfs!) så borde lärarna på skolan ta det ansvaret, eftersom det nu går en gångväg rakt över skolgården och många hundägare tar den vägen till och från skogen. Det är ju en säkerhetsfråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela