Pelleskop-livet

Doggie Zen

Publicerad 2007-02-04 20:38:57 i Allmänt

- det är sånt man läser om i tidningen Canis, texillempel, och det innebär ungefär att hunden ska lära sig att göra ingenting för att få någonting. T.ex. hålla sig lugn vid dörren för att få gå ut, vänta passivt för att få göra ett sökslag osv. Fast jag tror att doggie zen egentligen är sånt som Ying tillämpar på mig. Jag känner mig alldeles österländsk när jag har tränat med honom en stund - det är säkert mycket nyttigt, på samma sätt som yoga och meditation, men det vete katten hur det skall kunna leda till nåt lydnadschampionat. "Yra i bollen" sa nån om sharpei - men som vanligt med Ying ställs allting på ände och jag frågar mig om det inte är jag som är yr i bollen, och om det inte rent av är ett eftersträvansvärt tillstånd. Jag tror jag ska hyra ut Ying till ledarskapskurser och "finn-dig-själv"-kurser m.m. Och även om man inte skulle nån nån högre andlighet blir man i alla fall glad av hans nosmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela