Pelleskop-livet

Den kära klickern!

Publicerad 2007-02-11 20:28:13 i Allmänt

Alla hundarna fick, en och en, en dosis klickerträning. Som vanligt mycket uppskattat! Ying tränade sitt+sitt kvar, ligg+ligg kvar, fot och litet "boll-intresse". Det där med bollen var litet knäppt, tyckte han, men annars var han jätteduktig och piggelin - även om han först blir så till sig så han bara springer runt och snusar efter godisburken!
Jazz tränade fotförflyttningar, stanna, ligg-sitt-stå och litet "surikat" + snurr och sånt. Som vanligt helvild och jätteduktig, även om det blir ganska många saker som jag inte har bett om! Men hellre det än att det blir för få. Han har ett särskilt sätt att vifta på svansen när han är riktigt lycklig - han viftar liksom sladdrigt med bara yttersta delen, och så skrattar han med munnen.
Nero tränade också fot hit och dit, leta och hämta bollar, stå, sitt+stanna samt backa, zigzag, sitt vacker och snurr resp. spinn. Mycket nöjd och glad hund han också. Och lättsam att träna med, för även om han är alert han också hinner jag med litet bättre!
Slutligen en sväng med Tigger som verkligen gillar klickern. Sitt och ligg gör han i rasande fart, med små pip och tjut infällda, sen skulle han putta på bollen och det gick riktigt bra. Började litet försiktigt med sitt kvar, typ 0,5 cm förflyttning av mig för att det inte ska bli nån osäkerhet. Han är så glad och ivrig så jag får riktigt ta mig i kragen och påminna mig att han bara är en liten småunge som inte kan koncentrera sig så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela