Pelleskop-livet

Dagens träning

Publicerad 2007-02-09 15:31:25 i Allmänt

Tränade med Nero och Jazz på brukshundklubben, med en hund uppbunden och en "in action". Jazz var jätteduktig och stannandet under gång går jättebra. Hurra för kylan! Vi tränade också inkallning över hinder, framåt över hinder - sitt - hopp tillbaka och apport över hinder (med boll). Allt gick jättebra, fast han vill gärna släppa bollen nån meter innan han är framme hos mig. När jag påminner honom går han dock efter den igen. Inkallning med ställande gick också jättebra, fast han liksom kanar en bit nu när det är snö och is! Nero var först tramsig och ville inte träna alls, då band jag upp honom igen och tränade ett litet pass till med Jazz (rim!), sen var Nero betydligt mer motiverad. Han fick också hoppa en hel del - han vill gärna sätta sig för nära hindret innan han hoppar tillbaka, så jag är rädd att han ska slå i. Apport över hinder gör han jättebra, han sätter sig också i position innan han får lämna bollen. Ställande under gång går hyfsat, han vill gärna ta några steg extra - jag försöker träna bort det genom att kasta godis eller leksak bakom honom och tycker att det går åt rätt håll! "Småpojkarna" fick följa med till hundlekplatsen för litet "basic" träning med störning, t.ex. inkallning. De är jätteduktiga! Dessutom har åkturerna till lekplatsen gjort underverk med Yings vilja att åka bil, förr försökte han alltid smita (och såg ytterligt busig ut!) när han hörde att jag låste upp bilen (med fjärren), nu springer han fram och sätter framtassarna på "steget" till bakdörren i stället, och försöker till och med kava sig upp (fast jag har en för hög bil)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela