Pelleskop-livet

En Dålig Människa

Publicerad 2007-12-03 09:39:02 i Allmänt

Dagarna är så vidrigt korta och grå - jobb, promenader och hundträning är ungefär vad som hinns med.
image361

Så här ser man Peppar och Ying för det mesta - när de inte försöker riva huset alltså. De sover gärna i hög med varandra, och Ying använder Peppars öron som napp. Världens slaskigaste öron får han!

image362

Vi fortsätter med viltspårandet - men nu är blodet slut och det kan vara svårt att uppdriva nytt! Flera klövar skulle jag också behöva, kan nån vara snäll och skicka några? (Har skrivit det på önskelistan till jul men tror knappast att farbror Tomten kirrar det...). I lördags gick Tigger ca 400 meter med 3 räta vinklar - lugnt o bra tempo, i spårkärnan, helt säker på sin sak även om jag strular (o det gör jag). Tre timmar hade spåret legat. Jazz fick ett likadant spår, hans tempo är mera rally, och liksom slalom, men han kommer precis dit han ska och drar inte iväg på nåt annat, trots att det var riktiga rådjursskogen vi var i. På hemvägen passerade vi några rådjur i en trädgård, kanske 25 meter från oss. Jazz gick igång direkt - fastnade i marken, stel blick, okontaktbar. Tigger tyckte mest att Jazz var konstig, han tittade från rådjuren till Jazz och tillbaka igen, rätt skeptisk. Men så fick han liv - han hade fått syn på en liten vit katt, mitt bland rådjuren. Nu börjar det likna nåt! tror jag att han sa.


image364
Peppar har blivit stor, 6 månader i fredags. Grattis till halvåret, busen! Och han vann fototävlingen på www.staff.info.se. Grattis igen!

image365
Slutligen en bild på min Stora Svarta Buse, salig i åminnelse. Fina vackra pojken. Hoppas att de har nåt röj därovan, och rätt många märgben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela