Pelleskop-livet

Va ere för da i da? E de en vanli da?

Publicerad 2007-08-31 11:18:03 i Allmänt

Nej de e ingen vanli da, för de e Yingens fölsedag - hurra, hurra, hurra! Ying fyller ett år idag och har fått ett veritabelt dinosaurieben att gnava på och vakta. Alla hundarna blir jättetrötta av Yings benknota!
Matte har beslutat att bli en ny och bättre människa och därför började vi dagen med en rask (nåja) joggingtur; jag, Ying och Tigger. Jag har stor hjälp av Ying i uppförsluten men när han hittar nån intressant lukt blir jag i stället styrketränad - att dra en pej som har bestämt sig för att stå still är minsann inget för veklingar! Det var Tiggers första joggingerfarenhet - litet skeptisk var han till en början men sen blev det pin livat!

När vi kom hem från joggingturen tog jag ut Jazz i trädgården för litet träning - skam den som ger sig! Idag tyckte Jazz att läggande under gång var en bra grej, när det inte blev bingo på det försökte han med ställande under gång i stället. Och jag som bara ville ha fritt följ!! Nu börjar jag om med linförigheten, börjar med fokus i stillastående och försöker öka tiden till nån minut. Och så fokus under bara något stegs förflyttning. Jag måste försöka få hundrackarn att vara nästan hypnotiserad av mig, oavsett störningar. Jojo, det blir till att vara fängslande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela