Pelleskop-livet

Kap. 468 - i hvilket vår inte så unga hjältinna sliter sitt hår och önskar att hon vore agility-fantast

Publicerad 2007-08-08 11:41:03 i Allmänt

Japp, det gör jag verkligen - Jazz är nämligen alldeles vild på agility!! Både rasande glad och himla duktig och snabb som en blixt OCH (tro det eller ej) uppmärksam på sin förare. Kan det bli bättre? Ja, det kan det ju - det kan finnas en förare som är road, också! Jag tycker nämligen att agility är småtråkigt. (Får man säga så?) Men, men - nu har vi tränat lydnad på klubben två kvällar i rad och så tar vi några varv på agilitybanan som avslutning och Jazz har verkligen blivit ännu duktigare nu - kanske han har "vilat sig i form", för vi har ju inte tränat agility alls i sommar. T.o.m. slalomen går riktigt riktigt bra, med matten på både rätan o avigan. Men jag har nu kollat  litet kalendrar och bokat in två träningstävlingar, och sen får jag väl helt enkelt lära mig att gilla agility jag också. Annat vore ju synd på en sån stjärna! (Om sanningen ska fram får jag nog ta och jobba litet på min fysiska form också, om man så säger...)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2007-08-08 14:02:31

Agility som är så roligt!! Jag följer med och hejar på min favoritJazz! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela