Pelleskop-livet

Vidriga odjur som inte borde få finnas!!

Publicerad 2007-04-05 13:39:00 i Allmänt

De är REDAN här, de vidrigaste vidriga odjur som finns - fästingarna!! Igår hade Olle en pollykulastor rackare i pannan och idag hade Tigger en något mindre på rumpan. Genast börjar jag känna hur det kryper på hela mig! I år SKA jag fixa vaccinering åt mig o hela familjen - i fjol tog jag en säger en spruta, sen glömde jag det hela så då var det ju kört. Börja om från början, börja om på nytt! Vaccinering för hela familjen (2 sprutor var) går lös på nästan 3000,-, men eftersom fästingarna här omkring är de allra mest smittspridande i hela landet vågar man inte vara utan. Helst skulle jag vilja ha scalibor-halsband jag också, så de äckliga djuren inte ens kröp på mig, men de är uppenbarligen inte ämnade för människor; när Jazzen stryker sig mot mitt nylle blir jag alldeles kall och stel i kinderna om han har fästinghalsbandet på sig. Egentligen känns det ju inte helt bra att ha sånt på sina små husdjur, men vad gör man? Hundar kan ju  också bli så sjuka, så sjuka!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-04-05 18:37:06

Anna vad har hänt med Nero?
Åh jag lider med dig att måsta missta honom.
Fy vad orättvist att han bara fick bli två år.
Du finns i mina tankar min vän.
Hoppas du får en bra påsk trots allt.
Många kramar / Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela