Pelleskop-livet

Anders Hallgren

Publicerad 2007-04-26 09:59:44 i Allmänt

Japp, jag var på ett föredrag med ovanstående igår kväll. Eller föredrag och föredrag - ibland var det rena standupen, vi skrattade så tårarna strömmade och vissa måste springa ut på toa (hoppas att de hann!!) Men för den skull var det inte en massa trams, utan bra och viktiga saker. Inte så många nyheter för oss som har läst (och läser om och läser om) hans böcker men sånt som så väl tål att upprepas. Och hans beskrivning av hur en motiverad hund går fot var så på pricken en beskrivning av Nero (när både han och jag var på humör) så det riktigt stack till. Sen tyckte jag att det var glädjande att han avfärdar ledarskapsträning osv. som trams - i stället för "dåligt ledarskap" kan man tala om "dåligt lärarskap". En lärdom som jag själv behöver få inbankad i mitt huvud med jämna mellanrum är denna: gör promenaderna roligare! Varje gång jag blir uppmärksammad på det tar jag det till mig och börjar aktivera hundarna hej vilt när vi är ute och går - sen liksom bleknar det och så blir det mest tralala, titta på ekorren osv. tills jag får nästa spark i rumpan. Men nu har jag fått mig en spark så nu blir det andra bullar! (ett tag...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela